Przegląd książek do nauki czytania metodą sylabową. Część 2

19:46

 

W pierwszej części artykułu, który znajdziecie TUTAJ pisałam o książkach do nauki czytania symultaniczno - sekwencyjnego. Dzisiaj chcę się podzielić wiedzą na temat książek, które zostały napisane specjalnie dla dzieci uczących się czytać metodą sylabową.

Puma Pimi
Seria Katarzyny Czyżyckiej
Wydawnictwo WIR

Główną bohaterką jest puma Pimi oraz jej mama i kolega Bolo. Treść opowiadania bazuje na poznanych już przez dziecko sylabach i wyrazach czytanych globalnie. 

Nie spodziewajcie się porywających treści już w pierwszej części. Na szczęście wraz ze zwiększającym się zasobem poznanych przez dziecko liter zwiększa się też ilość i złożoność tekstu. Słowa są zapisane na białym tle, bardzo dużą czcionką co ułatwia pierwsze kroki w czytaniu. 

To książka z najgorszą grafiką jaką mamy w domu. Przymykam na to oko ze względu na entuzjazm dzieci, które dumne z tego, że PRZECZYTAŁY KSIĄŻKĘ domagały się kolejnych części.


Sylabami po Krakowie
Sylabami po Krakowie stworzyły Ola Artymowska i Agata Dębicka - Cieszyńska, a wydało Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej. To książka całokartonowa, wzorowana na popularnych picturebookach. Wyróżnia się opisami dużą czcionką. Dziecko może odczytywać szyldy na budynkach i wiele słów dźwiękonaśladowczych. Podróż po Krakowie zaczynamy od Dworca Głównego, na kolejnych stronach poznajemy Rynek, Kleparz, budowę, Zoo, Bulwary Wiślane oraz koncert na Krakowskich Błoniach. Do książki dodano karty A4, po jednej do każdego tematu. Karty są w kolorze tła danego rozdziału z książki. Po jednej stronie zamieszczono ilustracje z opisem do wyszukania w książce, a na drugiej stronie dziecko może poczytać opis tego co się dzieje na ilustracjach z książki oraz odpowiedzieć na pytania. Karty zalaminowałam, aby się nie niszczyły.

Tycio i Pajda
Tycio i Pajda to seria trzech książeczek, której bohaterami są chłopiec Tycio i jego pies Pajda. My mamy tylko pierwszą część. Tekst jest krótki, po jednym lub dwóch zdaniach na stronę. Duża drukowana czcionka. Pozytywna treść. Przeczytanie książki daje dziecku poczucie sukcesu.
Tekst napisała Agata Dębicka - Cieszyńska.
Ilustracje wykonała Ola Artymowska.
Książkę wydało Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej.

Jak pomóc dziecku przestawić się na zróżnicowaną czcionkę, tak aby mogło czytać każdy tekst? Wykorzystałam do tego książki z serii Czytam sobie
 z poziomu pierwszego, o których już kiedyś pisałam TUTAJ. Tekst na tym poziomie jest krótki i nie zawiera dwuznaków. W tekście nad literami, które sprawiały dziecku trudności, pisałam ołówkiem ich odpowiedniki wielkimi literami. Po przeczytaniu kilku takich książek nie było już problemu. W każdej kolejnej zmniejszałam ilość dopisywanych liter.

Może spodoba Ci się również

0 komentarze

Facebook

Instagram